عرض مشاركة واحدة
قديم 08-01-2009, 07:07 PM   #41 (permalink)

gogo.queen

عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


ميرسي يا لامور وادى الحلقه ال 11 يارب تعجبكم





الحلقة الحادية عشرة



سارة

( انا ح اجى لكم بكرة شوية يا سارة )

قالها عمر لى فى التليفون فرديت باستغراب( ليه ؟ )

وطبعا كان رد غريب جدا فقلت له بسرعة( تشرف طبعا )

وقفلت التليفون وانا سعيدة جدا انى ح اشوف عمر بكرة لأول مرة من قراءة الفاتحة

الظاهر انه واحشنى لا الحقيقة مش الظاهر انا فعلا نفسى أشوفه !!




عمر

رد فعل سارة غريب جدا ياترى هى مش عاوزة تشوفنى فعلا علشان كده اتخضت؟ البت دي عثل عثل عثل

ممكن تكون حست انها اتسرعت فى الخطوبة مثلا طب ايه المطب ده ؟

دى هى واحشانى فعلا ج يبقى شكلى ايه لو قابلتنى ببرود ؟

بس هى كانت طول المكالمة سعيدة

اوِف البنات دى عاوزة خريطة علشان الواحد يفهمهم احسن أصلى ركعتين وانام علشان عندى شغل بدرى




سارة



عملت ماسك زبادى بالعسل قبل ما انام مع ان بشرتى مش محتاجة بس استعداد نفسى للقاء عمر المنتظر

ماما دخلت لقتنى ملزقة كده قالت لى مالك يا سارة

قلت لها اصل عمر جاى بكرة يا ماما

خرجت من الاودة وهى بتقول لا حول الله يارب !!!

غسلت وشى من الماسك وغمضت عينى وطفيت النور بس ما جاليش نوم خالص ايه القلق ده ؟

احاسيس ملخبطة جدا جوايا فرحانة انى ح اشوفه

وفى نفس الوقت سؤال بيزن فى عقلى

خلاص هو ده الانسان اللى ح اكمل معاه حياتى كلها لحد ما اعجز زى ماما وبابا ؟

ده انا تقريبا ما اعرفوش !!

بس هو مؤدب وطيب ماهو كلهم بيكونوا كده فى الأول !!!

على رأى صديقاتى ذوات الخبرة فى الارتباط حطيت المخدة على دماغى علشان اهرب من التفكير وانام !!!!




عمر



ياااااه ده انا تقريبا مانمتش خالص وحاسس بصداع رهيب

وعندى شغل بعد نص ساعة ادى اللى خدناه من الخطوبة !!!!!!

ما انا كنت حر نفسى وأخر رواقة كل القلق ده ولسه قراءة فاتحة امال لما أخلف 5 ولا 6 عيال ح اعمل ايه ؟

أكيد ح اكون مت من زمان !!!!




سارة

قمت من النوم بعد ما صحيت ييجى مية مرة وعندى حموضة كبيرة شربت سفن اب على الريق

وطبعا كانت فاتتنى صلاة الفجر من النوم المتقطع

اتوضيت وصليت شعرت بهدوء واستعدت فرحتى بلقاء عمر النهاردة

يارب فرحنى النهاردة يارب !!


عمر

تالت فنجان قهوة باشربه والصداع ابتدى يروح شوية

اه لو سارة تدينى حتى رنة تعرفنى انها عاوزة تشوفنى هى كمان

فضلت ماسك الموبيل وسرحان

لحد ما فوقت على صوت زميلى بيقول : ( يابختك يا عم تلاقى العروسة صبحت عليك ييجى مية مرة ,, تيجى مراتى تشوف عمرها ما بتتصل بى الا لو كارثة حصلت ده انا حاطط لها تون سرينة اسعاف ههههههه !!!!)

رميت الموبيل وقلت الصيت ولا الغنى !! يلا بقى يا سارة ربنا يهديكى !!




سارة

الوقت بيعدى بسرعة كدة ليه ؟ الساعة 4 وعمر جاى الساعة 8 طب ح البس ايه ؟ وح نقعد فين ؟

مش معقول نقعد لوحدنا فى الصالون حرام طبعا وكمان انا اتكسف جدا لا أكيد كل العيلة ح تقعد على قلبنا !!!

طب حنتكلم فى ايه ؟ التليفون بيسهل الموضوع لكن وجها لوجه دى صعبة شوية ياااه ايه القلق ده كله ؟

ماما بتبص لى من بعيد و عينيها بتضحك على وبتقول فى سرها البنت اتجننت !!!

قمت استحميت واسترخيت شوية وقعدت أنشف شعرى بالسشوار وأعمله كذا تسريحة

مع انه مش ح يشوفه لأنى ح اكون لابسة الحجاب طبعا بس عاوزة أحس انى جميلة النهاردة ونفسى أشوف ده فى عينيه !!!




عمر



ياترى ح أجيب ايه معايا وانا رايح ؟ أخد شيكولاتة ؟ ولا أبقى رومانسى واخد ورد

طب أنا نفسى أشترى هدية لسارة تفكرنا دايما باليوم ده أشترى لها ايه ؟

قعدت أفكر وانا فى العربية وراجع من شغلى لحد ما لقيت محل هدايا دخلت و جبت بوكية ورد أنيق

ودورت على هدية سارة احترت شوية وبعدين لقيت دبدوب ضخم أبيض حاضن قلب أحمر كان ضخم جدا وغالى جدا كمان !!! لكن تخيلت فرحتها بيه يارب يعجبك ياسارة !


سارة

ارتديت عباءة مغربى جميلة مطرزة بالقصب أهداها لى خالى من الخليج

لم أرتدى تايير أو ما شابه مش عارفة ليه يمكن كنت عاوزة أحس أنى لا أستقبل ضيف غريب بل من أهل البيت

وضعت مكياج خفيف جدا مجرد انه يظهر وجهى نضر لا أكثر ولففت الطرحة بطريقة جديدة زادتنى أناقة

ونظرت فى المراية ووجدت بريق جميل فى عينى لم أره من قبل يارب اسعد كل البنات زيى !!

وأفقت من سرحانى على صوت جرس الباب

وصوت أمى بيقول( عمر جه يا سارة !!)


طبعا عاوزين تعرفوا ايه اللي حصل

دا الحلقة الجاية



gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس