عرض مشاركة واحدة
قديم 07-05-2011, 03:31 AM   #48 (permalink)

mistro49

عضو سوبر
 
الصورة الرمزية mistro49
 




 
mistro49 على طريق التميز

افتراضي


الحلقه الثامنه عشر)







منى: بس انت ذاكر وانت تنجح, متضيعش وقتك.

احمد: اذاكر مين يا بنتي , هى الكليات بالمذاكرة, انتي شكلك بتاكلي الكتب, ربنا يحفظنا.

منى: ههههه, لا والله ماباكلش حاجة , بس انا شايفة انك المفروض تنجح السنة دي , دا حتى يبقي عيب لو طولت عن كدة , انا هتخرج قبلك.

أ* متفوليش الله يخليكي

احمد: وهو انا اطول تتخرجي قبلي.

منى: مانت متعود الدفعات داخلة خارجة عليك, وانت شفت منهم كتير, فاكر لما شتمت واحد وطلع معيد.

احمد: ااااااااهه, والله الواد دا كان رخم في الكلية ومكنتش عارف انه اتعين خلاص, والواطي السنة الي فاتت خلا الدكتور يشيلني المادة, بس انتي ايه الي عرفك بالموضوع دا.

منى: شيري, وبعدين انت مفضوح اصلا.

احمد: الله يسامحك يا شيرين , وقالتلك ايه عنى كمان.

م*انك رمرام

منى: مفيش , شوية حواديت كدة.

أ*قالتلك على موضوعي معاها؟

احمد: زي ايه؟.

منى: يعني انك فاشل وبتاع بنات ,هههههههههههههه.

م* انا مش بهذر قالتلي فاشل وبتاع بنات

احمد: دا اقل حاجة عندي, لا بجد قالتلك ايه؟.

منى: قالت انك خدوم وكده وجدع , بس ...يعني... مبتنقيش البنات الي تعرفهم.

م*لما نشوف هترد تقول ايه

احمد: انا؟؟؟؟, طيب دانا بعرف احلى بنات في الجامعة, انا مفيش بنت عرفتها كانت وحشة.

أ*انا مبنقيش؟؟؟؟؟؟

منى: هي يمكن ماكانتش بتتكلم على الشكل.

م* ياتافه وسطحي

احمد: اااه, دا عشان ... انا فاهم ..

منى: فاهم ايه؟.

احمد: لا دا موضوع كدا.

منى: لا بجد قول.

احمد: بس توعديني متقوليش لشيري, احلفي.

منى: والله ماهقولها ,قول بقي.

احمد: اصل كان فيه بينا موضوع كده, اول مادخلت شيري الكلية, بس يعني هو عدا بالنسبة لي , ممكن تكون هي لسه.

منى:..................

احمد: انا هفهمك , في اول الكلية شيرين كانت معجبة بيا وبعتتلي واحدة صاحبتها تقولي ,معرفش بقي كانت بتحاول تسبت لنفسها ايه,بس انا قلت عيب احنا اصحاب ومينفعش اعط مع واحدة صاحبتي , مع انها كانت جديدة ع الشلة.

أ*زي حضرتك كدة بالظبط

احمد: فقلتلها , معلش يا شيري احنا اصحاب , ومينفعش افكر فيكي غير كدة ,ومن يوميها هي ممشيها اصحاب بس ما افتكرش انها ناسياهالي, فعشان كدة تلاقيها بتظبطنى في الكلام.

لقد سمعت منى هذه القصة بالطبع من فم شيرين ولكن بتفاصيل اخرى , وهي التفاصيل الحقيقية, ولكن احمد, اراد اولا ان يحفظ ماء وجهه, ثانيا ان يدمر نظرة منى لشيرين ,وبالتالي ثقتها فيما ستخبرها به من اخبار ان علمت ما بينهما او حتى نيته, فقد كان لها معه عهد طويل , وعلى الرغم من انها من اقرب البنات الى قلبه في الكلية الا ان ماذا عساه سيفعل, الغاية تبرر الوسيلة, اليس كذلك؟.

منى: بس شيري كانت مرتبطة بقالها سنتين .

م* ايه دا بقي؟؟

احمد: اه , الواد اسامة, منا عارف, ماهو دا بعد الموضوع دا ما حصل.

منى: بس هي سابته خلاص من زمان, وهتتخطب لواحد اسمه محمود.

احمد: اه بس هو الي سابها مش هي الي سابته.

منى: بس شيرين , صاحبتك مش كدة.

احمد: اه , طبعا , احنا كلنا هنا اصحاب في بعض, بس دا سر يا موني , اوعي بجد تقولي لحد.

منى: متخافش انا مش هقول.

*******************

سارة : دا عيل واطي وزبالة.

منى: ايه ياسارة متشتميهوش.

سارة: يعني هو حد يتكلم عن صاحبته كدة؟

منى: هو مقالش حاجة هو حكى الموضوع , وهي حكت الموضوع ,انا مش عارفة اصدق مين فيهم.

سارة: شيري طبعا , وهي مصلحتها ايه انها تكذب عليكي؟.

منى: وهو مصلحته ايه؟, انا بس مستغربة لان لو هي شايله منه , وهو شايل منها , ليه هما اصحاب لغاية دلوقتى؟.

سارة: اديكي انتي بتتكلمي وتردي على نفسك, لو الموضوع كان توقيعة زي ما قالت شيري فالوضع ممكن يتصدق , اما لو كانت هي الي باعتة صاحبتها زي ما ايمو قال يبقي الوضع مش واقعي اصلا.

منى: يووووه, انا مش عارفة بقي.

سارة: انتي الي عايزة تصدقى احمد بتاعك دا, انتي حرة خليه يخسرك اصحابك , مش بعيد بكرة ييجي يقولك سارة بتبعتلي جوابات.

منى: متبقيش غلسة انتي كمان.



mistro49 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس