منتديات داونلودز2


العودة   منتديات داونلودز2 > >

القسم الترفـــيهى قسم هتموت من الضحك فية

اقوى عروض الويندوز و اللينكس VPS مقدمة من شبكة داونلودز2 !@!

اكونت سيرفر ويندوز اسطورى ( 8 كور بروسيسور + 32 جيجا رام + كونكشن 1 جيجا ) فقط بـ 50 جنيهأ !@!



يوميات 2 مخطوبين (عمر وساره)

الحلقه السابعة عشر ترتيبات يوم الخطوبة أكاد افتح عيونى بالعافية وأغالب النوم بقوة وانا جالسة عند الكوافيرة !! امبارح سهرت

إنشاء موضوع جديد  إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 09-28-2009, 07:40 PM   #61 (permalink)
عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


الحلقه السابعة عشر



ترتيبات يوم الخطوبة







أكاد افتح عيونى بالعافية وأغالب النوم بقوة وانا جالسة عند الكوافيرة !! امبارح سهرت فى الاتيلية علشان أخلص الفستان وكانت خناقة كبيرة بينى وبين عمر على الموبيل لما لقانى الساعة 11 لسه ما رجعتش البيت رغم ان ماما كانت معايا وبابا وصلنا بالعربية الساعة 12ونصف بعد ما خلص الفستان اخييييييييييرا !! ورغم كده عمر كان بيتخانق بمعدل كل ربع ساعة خناقة !! ويقولى خلاص اللى خلص من الفستان كفاية ومش مهم الباقى وكفاية تأخير !! يعنى اخده بكم اه وكم لأ ؟!! يالا اهو تغيير برضه طب انا ذنبى ايه فى كل الدوشة دى ؟ هو زعلان منى ليه وعلشان اليوم ما يقلبش نكد أرسلت له رسالة قبل ما أروح للكوافير قلت له ( انا اسفة على تأخير امبارح انا نفسى أكون جميلة علشان أليق بيك النهاردة !!) وطبعا اتصل بى فورا وكان فى منتهى الرقة اه من عقل الرجالة !!!



سارة





رسالة سارة الجميلة امتصت كل غضبى فعلا سارة ذكية جدا وبتعرف امتى توقف المشكلة بينى وبينها انا مش مصدق ان النهاردة ح ابقى عريس بجد !! أصحابى كل شوية يكلمونى و يبعتوا لى مسجات ملخصها كلها ( بكرة تندم يا جميل . !!!) معقول الجواز يبقى خنقة وجحيم زى ما بيقولوا ؟ لا أعتقد لأن أنا وسارة متوافقين فى الشخصية وطريقة التفكير ووو المشاعر كمان يبقى الفشل ح ييجى منين ؟ ربنا يستر قمت توضئت وصليت ركعتين قضاء حاجة ان يوفقنا الله انا وسارة طول العمر



عمر





انا بجد خلاص ح انفجر من 4 ساعات وانا عند الكوافيرة ولا أفعل شىء المحل فيه 7 عرايس غيرى !! بجد كأننا فى سيرك الحرارة عالية جدا والعرايس كلهم متوترين وخايفين يتأخروا عن ميعادهم وكلهم بيتحايلوا على الكوافيرة علشان تخلصهم كلهم مع بعض ازاى ما أعرفش !! عملت لى ماسك اول ما جيت الصبح وعملت شعرى رغم انى ح أغطيه!! يعنى باختصار لسه ما عملتش حاجة خالص والساعة 4 وعمر حييجى الساعة 7 !!! كلمنى عمروسألنى ( عملتى ايه ؟) قلت له( ولا حاجة خالص !!) وصوتى مخنوق بالبكاء قال لى (ولا يهمك انتى قمر من غير حاجة طيب أكلتى حاجة يا سارة ؟ ) رديت باستغراب ( أكل ؟!! يعنى ايه الكلمة الغريبة دى؟ )





سارة





سارة عاملة زى الأطفال لازم حد يتحايل عليها علشان تاكل اتصلت بمطعم بيتزا وأعطيته عنوان الكوافيرة كى يرسل لها طعام ورأتنى أمى وأنا أرتب هذا وكادت ان تنطق بعصبية جملة بها ( ست الحسن ) !! كالمعتاد ولأول مرة أرى فى عينيها نظرة تشبه الغيرة !! وبدل ان أعاتبها وتقلب نكد كالعادة أخذتها فى حضنى وقلت لها : ( عارفة ياماما انا باحب سارة ليه علشان نسخة منك بس انتى الأصل يا جميل والباقى تقليد !!!) فوجئت بضحكتها الصافية وهى تضمنى لها وتدعو لى بالسعادة مع سارة !! ياااااااااخبر ماما بتغير على ؟؟؟؟؟؟!!!!!!



عمر

(بيتزا للانسة سارة العريس باعتهالك !! ) دوت الجملة فى مركز التجميل كالرصاصة وصاحبتها همسات وضحكات مكتومة من بقية العرايس معناها ( شايفة عريسها بيحبها ازاى ؟ ) غرقت فى الخجل من نظرات الجميع وفتحتها وانا اتذوق أغلى وألذ بيتزا تذوقتها فى حياتى بجد من يقول ان الحب أهم ما فى ااااالحياة لا يعرفون شىء أهم ما فيها هو الحنان





سارة



الساعة 6 وانا عند الكوافير الرجالى خلاص خلصت كل شىء واديتها جل على شعرى والبرفان الجامد جدا ولبست البدلة وكله تمام ايه الشياكة دى يا واد يا عمر ؟ صديقى ذهب يزين العربية وسيأتى بعد نصف ساعة كى نأخذ سارة من الكوافير الساعة 7 تماما مش عاوز أتأخر عليها أحسن تزعل منى



عمر



(ياستى انا ميعادى كمان ساعة ولسه ما عملتش حاجة خالص !!!) قلتها للكوافيرة وانا أكاد أبكى ردت على ببرود كبير معتادة عليه ( لسه 3 عرايس وبعدين انتى !! ما تقلقيش ياعروسة !!) 3 عرايس ؟!!!!!!!!!!! ده انا ح أخلص الساعة 12 ان شاء الله !! وصوت الموبيل لا يتوقف عن الرنين من عمر وماما الكل بيستعجلنى وكأن الذنب ذنبى ارتديت الفستان ومن عصبيتى جزء صغير منه اتقطع من الذيل اه فعلا هذا ما ينقصنى الان !! انطلقت صديقتى تبحث فى المحلات المجاورة عن ابرة وخيط بلون الفستان كأنها تبحث عن ابرة فى كوم قش وأخيرا جاءت وحاولنا محاولات مستميتة ألا يظهر هذا العيب يارب استر يارب





سارة





الساعة 8 ونصف وانا واقف أمام مركز التجميل انا وأصدقائى وبعض من أهل سارة هم بيعملوا ايه جوة بالضبط ؟ ! ولا حظت وجود عدة سيارات مزينة وعرسان مثلى والجميع منتظر الفرج وكأننا فى كرنفال وكل ما تخرج عروسة من الكوافير الجميع يجرى عليها ثم يفوز واحد بها ويتنفس الصعداء والباقى يعودون يجرون أذيال الخيبة !!! وسارة لا ترد على الموبيل ابدا



عمر





أخيرا حنت على الكوافيرة وبدأت فى تجهيزى والغريب انى لم استغرق معها نصف ساعة والساعة أصبحت 9 ونصف ونظرت الى وجهى فى المراة بعد كل هذا التعب وجدت الفستان أنيق للغاية ووجهى لم أره بهذا الصفاء من قبل خلاص بقيت عروسة ؟؟!! يارب أعجب عمر وكل الناس بس عمر أهم من كل الدنيا



سارة





تسمرت من مكانى عندما رأيت سارة تخرج من مركز التجميل ونسيت الانتظار الطويل والمكالمات الغاضبة من أهلى وأهلها على كل هذا التأخير نسيت الدنيا كلها عندما رأيتها تتألق فى فستان رائع من اللون الأزرق الصافى المشغول برقة بخيوط فضية خلابة ووجهها لم أرى أجمل منه فى حياتى وكأن كل نساء الدنيا تجمعت فى امرأة واحدة جريت عليها وهمست لها بحبك يا سارة



عمر








gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-28-2009, 07:42 PM   #62 (permalink)
عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


الحلقه التامنة عشر



حفلة الخطوبة









جالسة انا بجوار عمر وأشعر بمشاعر غريبة كلها متناقضة فرحة وخوف وقلق وترقب اول مرة اكون محط انظار الجميع لدرجة التحديق فى كل تفاصيل مظهرى هو شعور جميل ولكنه يدعو للقلق ولكن لا يهم المهم انى أعجبت عمر وانه سعيد بى جدا وحمانى من نظرات الغضب التى هاجمتنى عتابا لى على تأخيرى المنزل مزين بزينات واضواء رقيقة متى زينوه هكذا ؟ وافراد الأسرتين موجودين والجميع سعيد والزغاريد لا تتوقف ماعدا حماتى العزيزة بالطبع قبلتنى ببرود ولامتنى على تأخرى ولاحظت انها طوال الوقت تهمس فى أذن ماما بكلمات غريبة اه لا اريد ما يعكر صفوى الان فلتقول ما تريد انا وعمر معا والدنيا كلها ملكنا وحدنا



سارة



سارة فاتنة هذه الليلة كم احب هذه البنت الجميلة الشقية التى دخلت حياتى فجأة بدون سابق انذار فقلبتها رأسا على عقب وفى اسابيع قليلة أصبحت تملك مفاتيح القلب وتطرق ابواب الروح وتتسلل الى اركان عقلى فتحتله كما يتسرب الماء الصافى الى الارض الجافة فيرويها أصبحت أهم انسانة لى فى هذه الدنيا هل سنعيش معا سويا للأبد ؟ اه كم اتمنى هذا وهل ممكن ان يتحول هذا الحب الى مشاعر الملل والرتابة فى الزواج ؟ وكيف يقرر الانسان فجأة ان يكمل حياته كلها مع انسان واحد لم يعرفه الا من ايام قليلة انه أمر صعب لو كان بيد الانسان أكيد ان مباركة الله للزواج هى ما تيسر هذا وانه سبحانه وتعالى هو من يؤلف بين القلوب فيجعل الغريب حبيبا



عمر

الحمد لله انى أصريت على تأجيل كتب الكتاب لفترة لا أتخيل ان يعقد قرانى اليوم على انسان لم اره سوى من اسابيع قليلة صحيح انى أحببت عمر ومقتنعة به ولكن لا أستطيع حاليا تقبل فكرة الارتباط الأبدى بهذه السرعة الموسيقى تنساب بقوة والزغاريد تحيط بنا من كل مكان شعورى لا أعرف كيف أصفه فعلا البنت لا تكتمل وترتوى الا فى وجود رجل يحبها حانت لحظة شرب الشربات يارب عمر لا يسكب على فستانى منه كما أسمع كثيرا الحمد لله سقانى بسلام حان دورى لأسقيه انا الاخرى أخ وقعت قطرات على قميصه الناصع ورمقنى بغضب شديد وصرخ فى ( مش تخلى بالك يا سارة ؟ ) !!!



سارة





أخخخ ماذا فعلت ؟ الجو تكهرب فجأة من صرختى الغاضبة فى سارة والجميع صمت ونظر لسارة التى تكاد تبكى من شدة الخجل والاحراج لماذا تهورت هكذا ؟ أكيد سارة ح تزعل وعندها حق انا اسف يا سارة بجد اسف سارة لا ترد على وتتظاهر بالتشاغل مع صديقاتها اللاتى أدركن الموقف وتجمعن حولها يضحكون كى يخففوا عنها الاحراج لازم ابطل العصبية والتهور أصبح لى شريك فى حياتى الان قد لا يتقبل كل تصرفاتى خلاص يا سارة انا اسف بقى !!!!



عمر





(انا اسف يا سارة ؟!!! يا سلام بعد ما أهنتنى أمام الناس ؟ لماذا لم تمسك أعصابك أمام هذا الخطأ الغير مقصود ؟ هل هذا هو طبعك ؟ لا يمكن ان أتحمله ولابد أن تكون خلافتنا بيننا وحدنا لا أن يكون الجميع طرف بها بجد يا عمر لن أتنازل عن هذا أبدا ) قلت هذا لعمر وانا ارسم ابتسامة زائفة أمام الناس كى لا يلاحظوا الخناقة الدائرة بيننا وبادرنى عمر بالاعتذاروعدم تكرار هذا وأخذت وقت كى أظهر طبيعية وحان وقت ارتداء الشبكة وأصريت ان تلبسنى اياها والدة عمر من ناحية هو لم يصبح زوجى ومن ناحية أخرى انا لسه زعلانة منه !!!



سارة



يا سلام ماما هى اللى ح تلبس سارة الشبكة ؟ ايه الهنا ده ؟ يالا يبقى القميص والشبكة !!! طب مين ح يلبسنى الدبلة بتاعتى البواب ؟ ألبست ماما سارة الطقم الذهبى ثم أوقفتها باشارة من يدى وأخذت دبلة سارة واقتربت منها ورجوتها وهمست لها : ( علشان خاطرى يا سارة انا نفسى أظل أتذكر هذه اللحظة وانا أضع اسمى حول أصبعك للأبد أرجوكى علشان خاطرى لن ألمس يدك أساسا الف مبروك يا حبيبتى !!! )



عمر





( حبيبتى ؟ !!) اول مرة أسمعها منك يا عمر والله انت اللى الله الدبلة شكلها جميل جدا فى اصبعى أجمل من اى خاتم امتلكته فى حياتى وكفاية ان عليها اسم عمر كى تكون أغلى دبلة فى الوجود وألبسته دبلته المحفور عليها اسمى ونحن نطيرسويا فى دنيا خاصة بنا ونسمع موسيقى تعزفها قلوبنا ونخطو خطواتنا الاولى نحو دنيانا الجديدة دنيا محفور على بابها اسمينا فقط سارة وعمر



سارة






gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-28-2009, 11:05 PM   #63 (permalink)
مشرف
 
الصورة الرمزية Sun Mezo
 




 
Sun Mezo على طريق التميز
إرسال رسالة عبر MSN إلى Sun Mezo إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Sun Mezo

افتراضي


برافو ياجوجو موضوعك جميل فعلا

بس انا اتخنقت من ساره

انت جايبه دورها وحش قوى

لكن عمر كان كويس

وانت علشان بنت هاتخلى ساره هيا الى تختم الحلقه



التوقيع[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
Sun Mezo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-29-2009, 12:56 AM   #64 (permalink)
عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


اشكرك علي مرورك اللى نور الموضوع ورأيك اللى بحترمه




gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-29-2009, 06:25 PM   #65 (permalink)
مشرف
 
الصورة الرمزية Sun Mezo
 




 
Sun Mezo على طريق التميز
إرسال رسالة عبر MSN إلى Sun Mezo إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Sun Mezo

افتراضي


رأى

ههههههههههههه

انا بقول رأيك انت مش انا

سورى ياجوجو



التوقيع[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
Sun Mezo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-29-2009, 06:51 PM   #66 (permalink)
عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


هههههههه

لا عادى سورى علي ايه يا زياد



بس اهم حاجه انهم يعجبوك ودورها هيحلو استنى بس وتابع معايا



ونورت الموضوع بردودك



gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-30-2009, 12:52 AM   #67 (permalink)
عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


الحلقه التاسعة عشر



استقرت حياتى انا وعمر بعد الخطوبة الرسمية وشعرنا سويا باستقرار نفسى كبير أصبح لكل منا شريك يستريح على شاطئه ويلقى على كتفه همومه أصبحت لا أخجل من وجود رجل فى حياتى !! أكلمه على الملأ أمام أبى وأخوتى وأتحدث عن أراءه وأفكاره وأستشهد بها بدون خجل وهل يخجل المحامى عندما يستشهد بمواد القانون ؟؟؟!! وان كان الأمر لا يخلو من المشاحنات والخلافات البسيطة التى تزداد بعصبية عم ر التى تشتعل سريعا وتخبو سريعا ولكنى أخاف كثيرا من هذه العصبية والتسرع فى رد الفعل الخاطىء له فى أحيان كثيرة ومما يزيد عصبيته عنادى الطفولى الذى هو من أبرز عيوبى للأسف !!





سارة









شعور جميل ان يكون لك صديق وحبيب فى حياتك تتبادل معه الأخبار والأوجاع والضحكات أشعر أنى قبل معرفتى بسارة لم أكن موجودا فى هذه الحياة أشعر معها وكأننى طفل صغير يعود سريعا فى نهاية يومه ليقص على أمه كل ما حدث له فى يومه أحب ردودها التلقائية وضحكاتها البريئة وخوفها الطفولى عندما يرتفع صوتى فى عصبية ولا أطيق غضبها منى وأبادر دوما بمصالحتها كم أحب وجودك معى يا سارة



عمر











لاحظت أن أكثر أوقات خلافنا أنا وعمر هى عند عودتى من عملى فى الرابعة ولو اتصل بى ووجدنى نائمة أو رددت عليه فى تعب يختلق أى مشكلة تافهة ويغضب عليها !!! هل يغار عمر من عملى ؟ أم من انشغالى عنه لمدة ساعات فى اليوم ؟؟! رغم انى أحادثه من عملى تليفونيا وأصلا عملى من الثامنة حتى الرابعة زى ناس كثيرين جدا أمال لو كنت طبيبة وأبات فى المستشفى كان عمل ايه ؟ أكيد كان انتحر!! راودتنى شكوك حول الموضوع ده واشتكيت لأمى فقالت لى ( طبيعة الرجل دوما أنانية لا يريد أن يشغلك عنه أحد أخر حتى لو كان عملك ونجاحك !! استحملى يا بنتى ولا تفتحى معه هذا الموضوع حتى يفتحه هو !!)



ولم أنتظر طويلا حتى جاء يوم وكلمنى فى التليفون بعد عملى كالمعتاد وكنت ح أموت وأنام ساعة فكنت أرد عليه سريعا فلاحظ ذلك وقال لى مباشرة :

- سارة انتى الشغل ده مهم عندك أوى؟



- يعنى اية مهم يا عمر؟ هو يعنى فستان اخده ولا اسيبه ؟ ده شغلى ونجاحى وبعدين قصدك ايه ؟



- قصدى انك ياريت تسيبه بعد الزواج وياريت من دلوقت !!





- رددت عليه بذهول : بتقول ايه يا عمر ليه ده كله ؟ هو شغلى مضايقك فى ايه بس ؟



- أنا ما أحبش مراتى تشتغل وترجع البيت الساعة خامسة وتتبهدل فى المواصلات علشان ايه ده كله ؟





- طيب ما قلتش ده ليه قبل الخطوبة ؟ واتقدمت لى ليه أصلا وانت عارف انى باشتغل ؟



- فوجىء عمر من رد فعلى الهجومى وكأنه كان يتوقع الطاعة المطلقة : يعنى لو كنت قلت لك ده قبل الخطوبة كنتى ما وافقتيش على ؟





- رددت بعناد وبتسرع : طبعا !!



- صمت عمر وتألم من ردى القاسى ولم يرد

- حاولت تهدئة الجو قبل أن تثور ثائرته وقلت له : ياعمر من فضلك افهمنى ليه دايما الرجل اول ما يرى بنت وتعجبه يعجبه نشاطها ونجاحها فى العمل وطموحها وثقافتها ويتقرب لها من هذا الجانب ولما خلاص تصبح ملكه يسعى جاهدا ان يجعلها صورة من جدته لا تخرج ولا تعمل ولا تبدى اى أراء الا من خلاله ثم بعد هذا يشتكى من تغيرها بعد الزواج !!!!



- أنا مش عاوز أخليكى زى جدتى ولا حاجة أنا بس مش عاوزك تشتغلى فيها حاجة دى ؟





- كان مفروض تكون صريح معايا اول ما اتقابلنا وتقول لى الكلام ده وانا اللى اقرر حياتى ح تكون ازاى معاك واما اوافق او ارفض لكن انت كده بتضعنى امام الامر الواقع



- رد بعصبية كبيرة : يعنى انا خدعتك يا سارة قصدك كده ؟



- حاولت تهدئته فرددت عليه : يا سيدى ولا خدعتنى ولا حاجة طب انت ايه اللى مضايقك من شغلى ؟





- تقدرى تقولى لى لما نتجوز ح تراعى البيت ازاى وانتى بترجعى المغرب ولما نخلف ح تسيبى البيبى فين الوقت ده كله ؟



- هو انا اول انسانة فى الكون بتشتغل ؟ اكيد كل دى حياة ملايين السيدات مش انا بس ؟





- رد بضيق : اهو انا باتضايق من عنادك ده يا سارة !!



- ده مش عند ده حق لى انى اكون ناجحة مفروض وجودنا فى حياة بعض يخلينا احنا الاتنين ناجحين مش واحد ينجح والتانى يكون مجرد ظل باهت للاخر وخلاص





- يعنى انتى مش عاوزة تسمعى كلامى ؟

- رددت بعناد كبير : اسمع كلامك لما يكون فيه منطق لكن لما يكون تحكم وخلاص وفرض رأى انا اسفة انا مش ح اقدر أسيب شغلى بدون مبررات كافية



- ده اخر كلام عندك ؟



- أحسست ان كلمته دى بداية مشكلة كبيرة ومع ذلك رددت بعناد كبير : ايوة !!



- خلاص انتى اللى اختارتى يا سارة






gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 09-30-2009, 01:01 AM   #68 (permalink)
عضو ملهوش حل !
 




 
gogo.queen على طريق التميز

افتراضي


الحلقه العشرون





أول مرة نتخاصم انا وعمر من يوم ما اتخطبنا 00 اتخانقنا كتير لكن كنا بنتصالح سريعا والحق يقال كان هو دائما من يبادر بصلحى حتى لو كنت انا المخطئة !! 00 احساس البعد سىء جدا شعرت ان ايام الخصام القصيرة مرت كأنها شهورطويلة 00 لم يحادثنى فى التليفون ولم يرسل لى رسالة ولا حتى رنة 00 وأنا كرامتى منعتنى أن أبدأ أنا بالحديث 00 لماذا يضغط على بهذا الأسلوب كى يرغمنى عن التنازل عن مستقبلى 00 وهل هذا اخر تنازل أم ان سلسلة التنازلات لن تنتهى ؟!! انا لا أعرف وجه تصميمه على تركى العمل 00 وهل وانا تعديت الخامسة والعشرين اخذ مصروفى من ابى مثل الاطفال ؟ ومتى انضج واتعلم الاستقلالية اذن ؟ فى سن الستين ؟ يبدو ان الرجل يريد من زوجته ان تكون تابعا له بلا اى شخصية 000 كده يا عمر هنت عليك ؟





سارة

كده يا سارة هنت عليكى ؟ لم تفكر ان تتصل بى ولا مرة حتى ولو من باب الاطمئنان على ! انا الذى عودتها على هذا الاسلوب 00 فى كل مرة نختلف ابادر انا بمصالحتها حتى لو كانت هى المخطئة 00انا بجد دلعتها كتير وممكن تظن انها متحكمة فى بهذا الأسلوب او انى شخصيتى ضعيفة !! 00لا انا مش ح اسأل عليها المرة دى مع انى ح اتجنن وأسمع صوتها بس هى لازم تسمع كلامى وتطيعنى بلا نقاش !! وبرضه مش ح اتصل !!





عمر

درجة حرارتى ارتفعت من الانفلونزا واشعر بصداع رهيب ألزمنى الفراش 00يبدو ان هذا مرض نفسى زى ما بيقولوا 00 ووجدتها حجة مقنعة كى ابكى براحتى واتحجج بالصداع 00 لاحظت امى ان عمر لا يتصل ولا يأتى من اسبوع فسألتنى عن السبب فتحججت بحجج واهية 00 فقالت لى (أسألى عنه انتى يا سارة 00 الرجل بيحب دائما ان يشعر باهتمام كبير مثل الطفل تماما !! ) فرفضت بشدة 000 ففهمت ان هناك مشكلة ولم تلح على فى معرفة الأسباب 00 وخرجت من غرفتى وتركتنى انام وبعد قليل سمعت صوتها يتحدث فى التليفون مع حماتى العزيزة وتجتهد ان تجعل الحديث عاديا جدا وختمته بخبر هام جدا من أجله كان كل هذا الاتصال وهو ( ان سارة عيانة جدا جدا 00 ونايمة يا عينى فى السرير درجة حرارتها 60 !!!)

تابعت الحديث وابتسمت من حنية امى ورقتها تريد ان تصالحنا انا وعمر بدون ان تتطفل او تتدخل 00 يا حبيبتى يا ماما !! بس لو عمر ما اتصلش برضه بعد ما يعرف انى تعبانة 000 معقول ؟ معقول يا عمر ؟ !!!!!





سارة



سارة تعبانة ؟ يا حبيبتى يا سارة ؟ علشان كده ما اتصلتش بى وانا ظلمتها 000 لازم اروح لها حالا 00 اهو المرض جه حجة كويسة علشان اروح بسبب مقنع اصلى خلاص بجد مش قادر على البعد والخصام الرهيب ده 000





عمر

كده يا عمر ولا حتى رسالة ؟!! قلتها لنفسى وانا لا أنزل عينى من على الموبيل وكأننى اخاف لو ابعدت عينى عنه لن اسمعه لو رن !! منتظرة اتصال عمر الذى لا يأتى 00 يبدو انه فعلا قاسى ويرغمنى بكل الطرق ان اتنازل عن كل شىء 00 حتى يضغط على وانا مريضة !!! انا لا يمكن أكلمه بعد اليوم 00 ولا اعتقد انى سأكمل الخطوبة اصلا 00 بجد مش عاوزاه 000 صوت ماما يرن ( عمر جه يا سارة !!!)





سارة



نسيت كل خلافى مع سارة وزعلى منها عندما رأيتها وهى متعبة محمرة العينين مرهقة كأنها لم تنم من سنين 00 وهتفت بها فى قلق كبير اول ما رأيتها- ( الف سلامة عليكى 00 ان شا الله انا وانتى لأ)

- بعد الشرعنك يا عمر انا الحمد لله بخير 000 همست بالكلمات فى صوت خفيض

- اول ما عرفت انك تعبانة جيت جرى 00 خلى بالك من نفسك يا سارة انتى دلوقتى مش بتاعتك لوحدك لا بتاعتى انا كمان



0000000000

- انتى زعلانة منى ؟

- 000000000

- خلاص بقى 00 حقك على 00 انا فعلا اخدت الموضوع بعصبية شوية بس انا خايف عليكى مش اكتر 0



- كان ممكن نتناقش فى الموضوع بهدوء ومن غير ما حد يفرض سيطرته ولا يحاول يلغى شخصية الطرف التانى 00



- طيب لو قلت لك علشان خاطرى فكرى فى موضوع الشغل ده تانى 00 تقولى ايه ؟



- أقول خاطرك غالى على جدا 00 وانى بالاسلوب ده فعلا ممكن أفكر فى حل وسط 00 مثلا انى بعد الزواج ادور على شغل مواعيده بدرى عن كده فى حضانة مثلا 00 علشان البيت والبيبى 00 موافق ؟

- موافق جدا وح نسميه ايه ؟



- مين ؟

- البيبى ؟




gogo.queen غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-02-2009, 02:16 PM   #69 (permalink)
مشرف
 
الصورة الرمزية Sun Mezo
 




 
Sun Mezo على طريق التميز
إرسال رسالة عبر MSN إلى Sun Mezo إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Sun Mezo

افتراضي


انا بصراحه قرأت الحلقتين دول فى يومين

انت تقريبا عدلتى دور ساره

بس انت كان قصدك عمر وسلمى

بس خلتيهم عمر وساره عشان تبقى جديده

وغير كده برافو عشان انت خليتى دورهم مختلف جدا عن عمر وسلمى

شكرا على موضوعك الجميل ده يا جوجو



التوقيع[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
Sun Mezo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-02-2009, 04:09 PM   #70 (permalink)
عضو جديد
 




 
memo_usa على طريق التميز

افتراضي


it`s very nice thank you , i`ll wait the story extant



memo_usa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد  إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

جديد مواضيع قسم القسم الترفـــيهى

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة



الساعة الآن 11:17 AM


منتديات داونلودز2

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML
 

 

   Downloadiz2.Com - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd