منتديات داونلودز2


العودة   منتديات داونلودز2 > >

القسم الادبى قسم الادب والشعر والنثر والقصص الادبية الرائعة

اقوى عروض الويندوز و اللينكس VPS مقدمة من شبكة داونلودز2 !@!

اكونت سيرفر ويندوز اسطورى ( 8 كور بروسيسور + 32 جيجا رام + كونكشن 1 جيجا ) فقط بـ 50 جنيهأ !@!



قصه حقيقيه تخلى العين تبكى

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هذة القصة حصلت على شاطىء خليجي فيه اثنين شباب راحوا البحر

إنشاء موضوع جديد  إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 07-05-2010, 01:59 AM   #1 (permalink)
عضو شرف !!
 
الصورة الرمزية Hhazem
 




 
Hhazem على طريق التميز
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Hhazem

افتراضي



بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هذة القصة حصلت على شاطىء خليجي

فيه اثنين شباب راحوا البحر جلسو على الشاطئ ومعاهم عشاهم. وهم جالسين يتعشون جتهم عجوز كبيره في السن

وقعدت تلقط الأكل المرمى على الأرض وتأكل. ولما شافوها قالولها أنتي جوعانة قالت أنا هنا من الصبح وماأكلتش

ولدي جابنى هنا الصبح وخلاني وقالي هأجيلك آخذك بعد شويه.



المهم جابوا لها عشاء وتعشت.

وبعد ما



تأخر الوقت شالوا أغراضهم وحسوا الشباب إن الوقت متأخر والجو بداساقعه ومش قادرين يتركوا العجوز على الشاطئ

وجاء واحد من الشباب وقال لها عندك رقم ولدك نتصل عليه نخليه يجى يآخذك .

قالت العجوز إيوه معايا الرقم في ورقه

ولما طلعت الورقه ماذا تتوقعوا مكتوب فيها ؟؟؟؟؟ مكتوب ( من يجد هذه المرأه يآخذها لدار المسنين)

اتفاجئت الشباب من المكتوب في الورقة وجلسوا ساعة يترجونها تمشي معاهم.

ويحاولوا فيها إنهم يوصلوها لاى مكان وهي رافضه

أكيد العجوزه رفضت أنها تروح معاهم لأن ولدها وعدها إنه يجي يأخذها وهى اكيد مستنياه

وكانت تقول ولدي هيجي يآخذني وأنا مستنياه مش عارفه المسكينه إن ولدها باعهاورماها في الوقت الي هي فيه محتاجاه فيه

المهم مشيوا الشباب وتركوها على أمل إن ولدها يجي يآخذها حسب وعده ليها

فيه واحد من الشباب قعد يتقلب في سريره وماقدرش ينام.

واعديفكر في مصير العجوزه المسكينه وقام من فراشه وغير ملابسه وركب سيارته وراح للشاطئ.

ولما وصل شاف الاسعاف والشرطة والناس مجتمعين ودخل بينهم شاف العجوزه قد فارقت الحياه ولما سألهم عن سبب وفاه العجوزه قالو له أرتفع معها الضغط وماتت من خوفها على ولدها يماتت وهي تستنا ولدها يجي يآخذها. ممكن يكون جارلوا حاجه ف الطريق

ماتت وهي تستنا ولدها يجي يآخذها.

ماتت وهي بعيده عن أهلها.

الله يرحمها برحمته ويدخلها من أوسع ابواب جناته

لماذافعل ذلك الابن الجحود هذة الفعلة الشنيعة لامة؟



ويقول المثل ( قلبى على ولدى انفطر وقلبولدى علياحجر )



حسبى الله ونعم الوكيل




Hhazem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-05-2010, 02:09 AM   #2 (permalink)
عضو مبدع
 




 
romant!c g!rl على طريق التميز

افتراضي


بجد قصة روعة

سبحان الله شوف ئلب الام

شوف كانت بتفكر في أبنها أزاي وخايفة عليه

ومن كتر خوفها عليه فارقت الحياة

في الوئت اللي هو باعها وكان عاوز يضعها في دار المسنين

الذنب لا يبلي والديان لا يموت أفعل ما شئت كما تدين تدان

أي شئ بيعمله الانسان سواء خير أو شر بيترد له

ودية كانت أمه وواجب عليه يراعيها

وربنا يارب يهدي الشباب جميعآآآآ

توبيك أكثر من رائع

دومت مبدع






romant!c g!rl غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-05-2010, 02:27 AM   #3 (permalink)
عضو شرف !!
 
الصورة الرمزية Hhazem
 




 
Hhazem على طريق التميز
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Hhazem

افتراضي


شكرا على مرورك يا رومانتك



Hhazem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-05-2010, 02:45 AM   #4 (permalink)
عضو مبدع
 




 
سامي رحمة على طريق التميز

افتراضي


الله يرحم الأم الحنونة وينتقم من الولد العاق



سامي رحمة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-05-2010, 02:49 AM   #5 (permalink)
عضو شرف !!
 
الصورة الرمزية Hhazem
 




 
Hhazem على طريق التميز
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Hhazem

افتراضي


شكرا على مرورك يا سامى



Hhazem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-06-2010, 05:36 AM   #6 (permalink)
عضو مبدع
 




 
Magic على طريق التميز

افتراضي












جامد اوووووى القصه يحازم خالتنى اعيط



Magic غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-06-2010, 03:20 PM   #7 (permalink)
عضو شرف !!
 
الصورة الرمزية Hhazem
 




 
Hhazem على طريق التميز
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Hhazem

افتراضي


شكرا على مرورك يا ماجيك



Hhazem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد  إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

جديد مواضيع قسم القسم الادبى

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة



الساعة الآن 03:25 AM


منتديات داونلودز2

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML
 

 

   Downloadiz2.Com - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd